JAAAAAAAAAA,
Reuze belangrijk allemaal om goed met Web 2.0 dingen om te kunnen gaan.
Zeer zeker niet achter blijven, maar nu we met zijn allen van alles aanleren, moeten we, ZEKER
net zo belangrijk ook LEREN om te FILTEREN !
Om zo de juiste optimale toepassingen te kunnen realiseren.
De termen 'Blogs, RSS, Online fotoalbums' etc. hoor ik niet meer dan anders. RSS toepassen had ik nog nooit gedaan, dus dat is handig. Voor de organisatie kunnen deze 'dingen' meer uitgebuit worden, alleen, zoals eerder aangegeven bij Ding 7, ben ik van mening door een specialist.
Ondanks alle digitalisering en pogingen weten we bij BMB met zijn allen van alles wat, maar we lopen niet voorop terwijl het geven van informatie die uptodate is natuurlijk voor onze klanten/gebruikers essentieel is.
Mijn mening is dat daar best professioneler mee omgegaan mag worden, we zijn als organisatie natuurlijk heel breed maar hiervoor mogen we best professionals aantrekken om
er uit te halen wat er in zit.
Nuttig lijkt me ook dat gebruikers in iedergeval hun reactie kunnen plaatsen, dit geeft vaak
waardevolle infomatie, je bent als BMB bereikbaar en neemt het onpersoonlijke weg.
Het is een 'nieuwe' vorm van communiceren met onze klanten, onvermijdelijk
in deze 'nieuwe' tijd.
Lees ook mijn reactie bij Ding 7
Tot Huppels
zondag 6 juni 2010
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Je ziet dus duidelijk mogelijkheden voor de bibliotheek m.b.t allerlei webtoepassingen. En dan vooral m.b.t. onze website. Ik denk ook dat je daar een goed punt hebt, een mooie website met klantvriendelijke toepassingen is erg aantrekkelijk voor onze (digitale) klant. En door het interactieve heb je ook contact met de (digitale) klant, goed voor klant en bibliotheek, toch?
BeantwoordenVerwijderenEn zie je ook voordelen van je eigen digitale ontwikkeling? Wordt de bibliotheek er beter van als haar medewerkers zich digitaal ontwikkelen? M.a.w. kan de bibliotheek (en jij als medewerker) iets met de 'dingen' die je tot nu toe hebt gedaan?
Zeker, zeker, maar dat is een inkoppertje nu !
BeantwoordenVerwijderenJe kunt niet achter blijven 1
Je haalt een goed punt aan Huppel: de gebruikers de mogelijkheid bieden om te kunnen reageren. Ik zou daarin nog een stap verder willen gaan: de gebruiker de mogelijkheid bieden om te kunnen publiceren.
BeantwoordenVerwijderenWeb 2.0 maakt het mogelijk om te communiceren en dat is inderdaad een stuk persoonlijker dan alleen maar informatie zenden.